tag:blogger.com,1999:blog-8452579719513336924.post443396789177662065..comments2024-02-09T10:30:33.471+02:00Comments on Kultuurieugeenika: Kaido Kama. Pärimuskultuur kui ellujäämisõpetusMihkel Kunnushttp://www.blogger.com/profile/07197345515526119495noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-8452579719513336924.post-66484562934273727982022-06-20T11:52:32.516+03:002022-06-20T11:52:32.516+03:00Ongi nii! Kihistumine ainult kasvab!
Ongi nii! Kihistumine ainult kasvab!<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8452579719513336924.post-84041382640653553522015-06-22T12:41:04.591+03:002015-06-22T12:41:04.591+03:00Kõik õige, kuid eestlased kasvavad otsekui kahte h...Kõik õige, kuid eestlased kasvavad otsekui kahte harusse. Lugesin tänavuste jaanipäevapidude kava. Palgatud esinejad, palgatud õhtu(möla)juht, viina- ja õlleputkad (peenemalt küll paviljonid), šaslõkiküpsetamise ving üle jaanikuplatsi. Hea, et rehvide põletamine on keelatud, muidu oleks ka see "jaanipeotraditsioon" kindlalt kasutusel. Olen vestelnud koolides noortega 10-18 a. Kõik tunnevad hästi ameerikaliku kõrvitsapeo Halloweeni kombeid, kuid peaaegu üldse mitte mardi- ja kadrikombeid ning tagapõhja. Möödunud aastal sõitsime läbi 8 jaanikut. Haapsalus möllas u 3000 inimest, valdades 100-200 vahel. Kas see vaikne ja tõelistesse traditsioonidesse panustav kogukond, kes mõne pere või külaringis peab jaanikut koduõlle, munaveeretamise, lõõtspilli saatel paljajalu murul tantsides ja koos lauldes, suudab olla teenäitajaks ja traditsioonide taastajaks? Mille poolest Õllesummer erineb jaanikust? Vist ainult lõkketule puudumise poolest. Aga see on ju peajoon, mille enamik rahvast, eriti nooremad põlvkonnad omaks võtavad Lembitu Twerdianskihttps://www.blogger.com/profile/08525611820497729033noreply@blogger.com