tag:blogger.com,1999:blog-8452579719513336924.post6509807179469125701..comments2024-02-09T10:30:33.471+02:00Comments on Kultuurieugeenika: Kaplinski vägistamine IIMihkel Kunnushttp://www.blogger.com/profile/07197345515526119495noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-8452579719513336924.post-49930639290954293152013-01-15T11:14:46.064+02:002013-01-15T11:14:46.064+02:00teema kõrvale sobiks vaadata filmi The Accusedteema kõrvale sobiks vaadata filmi The AccusedAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8452579719513336924.post-29286722430979557172013-01-15T03:11:19.390+02:002013-01-15T03:11:19.390+02:00Siin on mitmel korral esile kerkinud oluline tähel...Siin on mitmel korral esile kerkinud oluline tähelepanek, et inimene, olgu mees või naine, peaks mingist küpsuse järgust alates olema suuteline vastutama ehk olema teadlik _enda poolt_ välja saadetavate keemiliste, visuaalsete, auditiivsete vms signaalide eest, mida teine sugupool saab/võib ühises kultuuriruumis tõlgendada seksuaalselt tähenduslikena ning reguleerima või improviseerima/mängima nendega vastavalt olukorrale või kavatsusele. Kaldumised on seejuures ilmselt paratamatud, sest ei allu kergesti kontrollile, kuid on õpitavad, nagu osutab näiteks india iidse armukunsti filigraansus. Selline isiklikul käitumuslikul tasemel avalduv tähelepanelikkus ja küpsus ei teki üleöö ega ammugi igaühe juures. <br /><br />Meenus, et Mihkel Mutt on avaldanud oma "Üleminekuajas" toredad siinse aruteluga haakuvad lood: "Mu floorake, mu faunake", "Nukuke", "Lõpp-naine" ja "Femintern". Lugesin üle. Muhe.<br />VA (M)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8452579719513336924.post-18739446572734178372013-01-14T22:00:48.482+02:002013-01-14T22:00:48.482+02:00Vendlusest kirjutas Dostojevski aastal 1863 nii:
&...Vendlusest kirjutas Dostojevski aastal 1863 nii:<br />"Prantslasele – ja üldse lääne inimese – loomuses seda olemas ei olnud, küll aga oli olemas isiklik, isendi alge, tugevnenud endasäilitamise, isemuretsemise ja enesemääramise alus omaenda Minas, alus selle Mina – kui üksiku ennastsuunava ja kõige väljaspool teda eksisteerivaga täiesti võrdse ning võrdväärse alge – vastuseadmiseks kogu loodusele ja kõigile teistele inimestele. Noh, aga niisugusest eneseseadest ei võinud tekkida vendlust. Miks? Sellepärast, et vendluses, tõelises vendluses ei pea mitte üksikisik, mitte Mina hoolitsema oma võrdväärsuse ja võrdkaalukuse eest kõige ülejäänu kõrval, vaid just see ülejäänu oleks pidanud ise selle õigustnõudva isiku, selle Mina juurde tulema ja ise ka palumata tunnustama teda endaga – see on: kõige ülejäänuga, mis maailmas olemas – võrdväärseks ning võrdõiguslikuks. Vähe sellest, see mässaja ning nõudleja isik oleks pidanud esijoones kogu oma Mina, kogu enese ohverdama ühiskonnale ilma ühegi tingimuseta. Lääne indiviid ei ole asjade säärase käiguga harjunud: ta nõuab võitluses, ta nõuab õigust, ta tahab eralduda."<br /><br />Olen ka seda teemat kunagi (oh, neli aastat juba!) riivanud:<br />http://ellilood.blogspot.com/2009/01/vabadus-vrdsus-elus.htmlEllihttps://www.blogger.com/profile/01539114685317273783noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8452579719513336924.post-52978149533293609072013-01-14T18:51:11.397+02:002013-01-14T18:51:11.397+02:00Esiteks - Kaplinskit on alati tohutult värskendav ...Esiteks - Kaplinskit on alati tohutult värskendav lugeda. Minu meelest no contest - Eesti parim stilist, nt Seesama Jõgi kui poeetilise proosa tippteos. Samasuguse puhastava toimega kui võtta kätte mingi Nietzsche raamat ja lugeda lehekülg-paar. Ja nagu ütles N. - inimestele, kes ei mõista, et hea stiil=hea sisu, pole võimalik seda selgeks teha.<br /><br />Põhimõtteliselt kirjeldab ta fenomeni ingliskeelse nimega "blue balls". Olen ise seda korduvalt, korduvalt kogenud. Vahel on tõesti lahendus minna ja panna ona, nagu InnoIrja oma blogis soovitasid. <br /><br />Mis õppetund sellest - kui käsitleda sellise probleemi all kannatavaid mehi kui vähemusgruppi (oomega-beta-või lihtsalt viisakad, hästikasvatatud mehed), siis kehtib sama printsiip mis igasuguse vähemuse puhul - keegi ei anna sulle niisama õigusi, sa pead need õigused välja võitlema. Ehk siis pead selgitama naisele oma vajadusi.<br /><br />Kui mõni n-ö nice guy aga tõesti mõne naise vägistab, siis pole ta vist tegelikult nice guy, vaid arg naistevihkaja. <br /><br />Igasugune protsess tekitab mingil hetkel vastureaktsiooni, antud juhul naisõiguslus meesõigusluse. Erinevus on selles, et naised pidid tõestama oma tugevust, "mehelikkust", mehed aga peavad tunnistama oma "nõrkust", oma "naiselikku" poolt.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8452579719513336924.post-70528380941034679332013-01-14T16:15:23.304+02:002013-01-14T16:15:23.304+02:00kardan, et mitte üks moraal või ühiskondlik kokkul...kardan, et mitte üks moraal või ühiskondlik kokkulepe vms ei päästa matslusest, inimlikust väiklusest ja nõmedusest. Ja seda täiesti sugudeüleselt.Mihkel Kunnushttps://www.blogger.com/profile/07197345515526119495noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8452579719513336924.post-46884011975312951302013-01-14T16:05:36.954+02:002013-01-14T16:05:36.954+02:00njah, aga kas mitte mehed ise ei jaga naisi selle ...njah, aga kas mitte mehed ise ei jaga naisi selle alusel, et:<br />sügav dekoltee (v mis iganes muud signaalid)+ kätte ei anna = hot-hot-hot; dekoltee + annab kätte= lits. <br />Ka mehed teevad naistega kepinalja, aga demonstratiivselt naistelt neid nn signaale nõudes, a la kui ikka raseeritud ei ole, siis mina, uhke mehike, tõusen püsti ja panen kella käele tagasi. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8452579719513336924.post-51275487410004911162013-01-14T15:53:46.703+02:002013-01-14T15:53:46.703+02:00Veel: mul on tunne, et üks, mis teeb JK arusaamatu...Veel: mul on tunne, et üks, mis teeb JK arusaamatuks, on see, et ta tõmbab eristuse taunitava nähte sisse. Ta nimetab nii rape'i kui non-consensual sex'i küll üheselt taunitavaks, aga ta eristab neid. Üksi terve moraalsusega inimene ei tee nii (see on puhtakujuline intellektuaali manööver), see tundub normaalsele inimesele sama haige eristus, kui eristus pähe lastud püstoli- ja püssikuuli vahel.Mihkel Kunnushttps://www.blogger.com/profile/07197345515526119495noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8452579719513336924.post-91703406264127768842013-01-14T15:45:33.153+02:002013-01-14T15:45:33.153+02:00Väga nõus.
Lihtsalt siin näitasin Geaka definitsio...Väga nõus.<br />Lihtsalt siin näitasin Geaka definitsiooni täielikku ebatõhusust.Mihkel Kunnushttps://www.blogger.com/profile/07197345515526119495noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8452579719513336924.post-25178364284538655852013-01-14T15:43:11.967+02:002013-01-14T15:43:11.967+02:00Njah. Alati on võimalus võtta mõni mõiste ja mitte...Njah. Alati on võimalus võtta mõni mõiste ja mitte anda talle ühest määratlust, vaid eristada määratluse sees eri liike ja laade. Nii saab ehk natuke vältida sõnade paindlikkusest tulenevat ähmasust, mis võimaldab neid eri pidi väänata. "Vägistamisele" pole mõtet anda üht ja sedavõrd üldist määratlust, et "liiga" sügav dekoltee samastuks peksmise saatel penetratsiooniga. Seda Kaplinski ju iseenesest oma saamatul viisil teha üritabki, ja oli see ka eelmises blogipostituses välja öeldud, aga siin on see mu meelest jälle meelest läinud. Kahtlustan, et Kaplinski poleks väitega "JK sissekanne on paljus vägistatu pihtimus" ise küll nõus, sest miks ta muidu üldse selle eristamise peale läks?Unesn6idujahttps://www.blogger.com/profile/13297500569930286199noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8452579719513336924.post-79090430248965478332013-01-14T15:17:20.719+02:002013-01-14T15:17:20.719+02:00"Siit võiks välja pakkuda isegi väikse mõtteü..."Siit võiks välja pakkuda isegi väikse mõtteülesande: hea lugeja, proovi mõelda välja selline käitumisregulatsioon, kus õigus ja õigustamine üldse puudub!"<br /><br />Iga lapsevanema "Nii lihtsalt ei tehta ja kõik!". <br /><br />Huvitav asja juures on muidugi see, et ükskõik mille kohta eelnev öeldud saab, seda saab ka õigustada, aga mitte õigustuse ratsionaalne järgimine vaid asja internaliseerimine on sisulise moraalsuse alus (mida siin on auks nimetatud). Ja see toimib nii konservatiivide kui liberaalide, nii idealistide kui pragmaatikute jaoks ühtmoodi. Eks see siin peamist probleemi tekitabki: oma habitus on ihule kõige lähemal, nagu vanasõna ütleb.<br /><br />Nii, loen edasi.Unesn6idujahttps://www.blogger.com/profile/13297500569930286199noreply@blogger.com